URL مخفف چه کلماتی است

URL مخفف چه کلماتی است

URL مخفف چه کلماتی است  ؟ در این مقاله به بررسی و توضیح نشانی وب یا همان URL می پردازیم. هم چنین در انتهای این مقاله، چند نکته برای نوشتن یک url  مناسب بیان خواهیم نمود. پس با ما همراه باشید.

URL یک سایت، یک متن حاوی آدرس سایت است. url طراحی شده تا جایگزین اعدادی شود که کامپیوترها از آن ها برای ارتباط با سرورها استفاده می کنند. به عبارت دیگر، URL فرم نوشتاری آدرس IP است.

اجزای یک URL: یک URL شامل http/https، نام دامنه  و مسیر می باشد که دارای فرمتی به شکل زیر است.

 url مخفف چه کلماتی می باشد

https/http://domain-name.ir/com/gov/…

پروتکل https/http

پروتکل مشخص می کند که مرورگر چگونه باید اطلاعات را از منبع دریافت کند. پروتکل های استاندارد وب http و https می باشند.

نامه دامنه

نام دامنه، آدرس مکانی است که وب سایت در آن قرار گرفته است. بهتر است نام دامنه را تپطوری انتخاب کنید که اطلاعات شفافی در مورد عملکرد سایت به کاربر بدهد.

(TLD (Top-level domain

با استفاده از دامنه سطح بالا top-level domain) TLD) می توان سایت ها را دسته بندی موضوعی کرد. در ادامه به توضیح چند TLD پرکاربرد می پردازیم.

  • edu. برای سایت های آموزشی
  • gov. برای سایت های وابسته به دولت
  • org. برای سازمان ها

انتخاب URL چه ارتباطی با بهینه سازی سایت دارد؟

یک URL خوب، به کاربران و همچنین موتورهای جست و جو به طور شفاف اعلام می کند که صفحه مقصد شامل چه نوع محتوایی است. مثلا URL زیر به خوبی توضیح می دهد که این لینک مربوط به صفحه کتاب و مجلات در سایت دیجی کالا است.

مقالات مرتبط  تفاوت ترافیک طبیعی و ترافیک پولی

https://www.digikala.com/mag/

 در این جا اگر به هر دلیلی عنوان صفحه نشان داده نشود، کاربر با خواندن URL می تواند در مورد محتوای صفحه اطلاعات کسب کند و برای کلیک بر روی لینک تصمیم بگیرد.

رتبه سایت در صفحه نتایج موتورهای جست و جو

URL ها تاثیر آن چنانی بر رتبه سایت ندارند. ولی توصیه می شود در صورت امکان از کلمات کلیدی در url استفاده کنید. این کار می تواند به بیشتر دیده شدن سایت شما کمک کند.

لینک ها

وقتی دیگر سایت ها می خواهند مخاطبان را به بازدید از صفحه ای از سایت شما تشویق کنند، با استفاده از URL به سایت شما لینک می دهند. همان طور که در بالا گفته شد، دقیق بودن آدرس URL موجب می شود کاربر به خوبی از محتوای صفحه آگاه شود و برای کلیک بر روی آن تصمیم بگیرد.

 نکاتی برای نوشتن URL مناسب

انتخاب URL های تا حد امکان ساده، مرتبط، متقاعد کننده و دقیق موجب می شود هم کاربران و هم موتورهای جست و جو متوجه آنها بشوند. اگرچه URL ها می توانند شامل اعداد هم باشند، ولی بهتر است فقط از کلمات استفاده کنید.

برای جدا کردن کلمات در URL از خط فاصله (-) استفاده کنید. URL نباید شامل فاصله و هر کاراکتر دیگری باشد.

در URL از حروف کوچک استفاده کنید. به کار بردن حروف بزرگ می تواند منجر به بروز مشکلات مرتبط با محتوای تکراری بشود.

اندازه استاندارد برای طول URL ها زیر 2000 کاراکتر است. در صورت طولانی تر شدن URL ممکن است بعضی از موتورهای جست و جو و مرورگرها در بارگذاری سایت مشکل داشته باشند.

مقالات مرتبط  توانایی مدیریت محتوا وردپرس و جوملا

آیا این مقاله مفید بود؟ به چه مقاله ای علاقه دارید که تا کنون در نیل‌شید قرار نگرفته است؟
با به اشتراک گذاشتن مطالب، به شناخته شدن نیل‌شید کمک کنید.

admin ۵ آبان ۱۳۹۹ 0 دیدگاه
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها