چگونه محتوای همیشه سبز تولید کنیم
چگونه محتوای همیشه سبز تولید کنیم ؟ در این مقاله به این سوال پاسخ می دهیم. در زبان انگلیسی به محتوای ماندگار، محتوای همیشه سبز می گویند. این کلمه از موسیقی سرچشمه گرفته است. مردمان آن جا به موسیقی هایی که در گذشته گوش می دادند، اکنون گوش می دهند و در آینده هم گوش خواهند داد موسیقی همیشه سبز می گویند. این سبز بودن ریشه در طبیعت و نماد زنده بودن دارد. حال می خواهیم همین ویژگی را برای محتوا هم به کار ببریم.
چگونه محتوای همیشه سبز تولید کنیم
بهترین کاری که یک تولید کننده محتوا می تواند انجام دهد، تولید محتوای همیشه سبز است. با این که بسیاری از تولید کنندگان محتوا همیشه تلاش می کنند محتوای همیشه سبز تولید کنند، درصد اندکی از آن محتواهایی که تولید می کنند، محتوای ماندگار می شوند. از عواملی که باعث می شود تعداد کمی از محتواهای تولید شده همیشه سبز بمانند، این است که این محتواها در مورد وقایع اتفاق افتاده و اخبار روز تولید می شوند که به زودی اهمیت خود را از دست می دهند. همچنین بعضی تولید کنندگان محتوا نیز با تمرکز و توجه بیش از حد بر سئوی سایت، از پرداختن به موضوعات بلند مدت دست می کشند. با ما همراه شوید تا با هم در مورد چگونگی تولید محتوای همیشه سبز که حتی در ده سال دیگر نیز برای ما ارزش تولید کند، به بررسی بپردازیم.
۵ نوع محتوای همیشه سبز
به احتمال زیاد شما تا کنون یک محتوای معاصر که عنوانش “چگونه……” باشد ساخته اید. کرده اید. این نوع مقالات شامل توصیه های سلامتی، آشپزی، راه کار و … می باشد. در ادامه به ارائه ۵ توصیه برای ایجاد محتوای همیشه سبز می پردازیم:
-
سوالات متداول
اگر از پاسخ دادن به سوالات تکراری خسته شده اید یا فکر می کنید سوالی را اکثر مخاطبان ممکن است بپرسند، یک صفحه سوالات متداول ایجاد کنید و سوالات مورد نطر را به همراه جواب مناسب در آن قرار دهید.
-
واژه نامه
به عنوان یک متخصص در زمینه کار خودتان، بر بسیاری از اصطلاحات آن حوزه اشراف کامل دارید، ولی باید در نظر بگیرید که مخاطبان شما اطلاعاتی در زمینه شغل شما ندارند. پس برای این که مخاطبان با شما هم سطح شوند، فهرست واژگانی ایجاد نمائید (در هر مقاله) و توضیح کلمات تخصصی را بنویسید.
تاریخ درباره گذشته است و هرگز تغییر نمی کند. اگر درباره موضوعات تاریخی بنویسید، به احتمال زیاد شما بیش از چند مقاله در سایت خود دارید که متعلق به گذشته اند و پست های قدیمی محسوب می شوند. اگر وبلاگ یا وبسایت شما درباره این نوع موضوعات است، شما خوش شانس هستید. این وب سایت ها بسیار کمیاب هستند و برای افرادی که در حال جستجو و تحقیق می باشند، به عنوان منبعی همیشگی برای به دست آوردن اطلاعات به حساب می آیند.
-
چک لیست
چک لیست ها مشابه لیست های دستورالعمل می باشند، فقط با این تفاوت که انتها ندارند. چک لیست ها معمولا دستورالعمل های دقیقی ارائه نمی دهند، بلکه یک دید کلی در مورد چگونگی انجام کارها به مخاطب ارائه می کنند. با این حال، چک لیست ها کاربردی هستند و همه آنها را دوست دارند.
-
محتوای بهره وری
بسیاری از محتواهای تولید شده درباره افزایش بهره وری و کارایی با هم ارتباط دارند. این دو موضوع برای بسیاری جذاب است. این دست از محتواها به شما اجازه می دهد قایق خود را به هر جهتی که می خواهید هدایت کنید.
آیا این مقاله مفید بود؟ به چه مقاله ای علاقه دارید که تا کنون در نیلشید قرار نگرفته است؟
با به اشتراک گذاشتن مطالب، به شناخته شدن نیلشید کمک کنید.