چگونه فروشگاه اینترنتی بسازیم؟ مراحل ساخت فروشگاه اینترنتی

چگونه فروشگاه اینترنتی بسازیم؟ مراحل ساخت فروشگاه اینترنتی

چگونه فروشگاه اینترنتی بسازیم؟ ایجاد یک کسب و کار اینترنتی و ایجاد یک فروشگاه اینترنتی، دو کلمه ای هستند که این روزها به هم گره خورده است. اکثر افراد با راه اندازی فروشکاه اینترنتی، به دنیای کسب و کار های اینترنتی راه یافته اند. در این مطلب، به دو صورت این مفهوم را بررسیمی کنیم: یک؛ پیش از ساخت فروشگاه چه مواردی را باید در نظر گرفت و چه اقدماتی انجام داد. دو؛ روش ‌های ساخت فروشگاه اینترنتی و مدیریت آن.

مورد اول: محصولی برای فروش انتخاب کنید.

اول از همه، به این فکر کنید که چه محصولی می خواهید ارائه دهید. انتخاب محصول اولین و مهم ترین قدم در شروع کار است. انتخاب محصول می تواند ریسک شکست شما را افزایش یا کاهش دهد. پس به اندازه کافی برای انتخابتان وقت بگذارید.

چگونه فروشگاه اینترنتی بسازیم؟  چرا انتخاب محصول تا این حد مهم است؟

فکر کنید محصولی برای فروش انتخاب کردید، فروشگاه را راه انداختید، تبلیغ نیز نمودید و همه چیز به خوبی پیش رفت. پس از مدتی متوجه می‌ شوید که فروشتان پایین است با کمی بررسی بیشتر در میابید که این آمار فروش برای شما قابل قبول است. زیرا محصول انتخابی شما برای فروش بازار کوچکی دارد. چه اتفاقی افتاد؟ شما محصولی انتخاب کردید که بازار کوچکی دارد و از طرفی حاشیه سود آن نیز در حد متوسط است. ولی شما تصور می‌ کردید که درآمدتان خیلی بیشتر از این مقدار خواهد بود. پس دلسرد می ‌شوید. پس یکی از مواردی که در انتخاب محصول باید در نظر داشته باشید، بررسی بازار محصول و حاشیه سود آن است تا پس از مدتی فعالیت دچار نا امیدی نشوید.

مورد دوم: محصول خود را تست کنید.

اگر مرحله انتخاب محصول را طی کردید ولی مطمئن نیستید که محصول درستی را انتخاب کردید یا نه، می توانید محصول خود به شکل های دیگر در فضای مجازی عرضه کنید و بازار را بسنجید.

مقالات مرتبط  URL مخفف چه کلماتی است

مورد سوم: ایجاد فروشگاه اینترنتی.

برای ساخت فروشگاه اینترنتی، سه گزینه پیش رو دارید. یک: ساخت فروشگاه با برنامه نویسی. با استفاده از زبان‌ های برنامه نویسی تحت وب یک فروشگاه اینترنتی اختصاصی برای خود می‌ سازید. اگر خودتان برنامه نویس نیستید، می توانید ساخت آن رابه یک شخص معتبر بسپارید. دو: ساخت فروشگاه با سیستم ‌های مدیریت محتوا (CMS). با استفاده از سی ام اس ها، برای خود یک سایت بسازید. این روش به مراتب سریع تر از روش اول است، اما برای فروشگاه ‌های خیلی بزرگ توصیه نمی‌ شود.

چگونه فروشگاه اینترنتی بسازیم؟

سه: ساخت فروشگاه با فروشگاه ‌سازهای تحت وب. فروشگاه‌ سازهای تحت وب، سایت‌ هایی هستند که در آن‌ها ثبت نام می کنید و یک فروشگاه آماده با پنل مدیریت دریافت می کنید. تصور کنید که در فیسبوک ثبت نام می‌ کنید و یک صفحه برای خود می ‌سازید. در این فروشگاه سازها به جای صفحه، یک فروشگاه در اختیار شما قرار می‌ گیرد. این روش، از سریع‌ ترین روش‌ هاست. اما متاسفانه در ایران، فروشگاه سازها ظاهر مناسب و دلچسبی را به شما ارائه نمی دهند.

مورد چهارم: جذب ترافیک برای سایت خود را یاد بگیرید.

در این مرحله باید فروشگاه شما به اندازه کافی محصول داشته باشد و با روش ‌های مختلف تلاش کنید که مخاطب وارد سایت شما شود. اگر در زمینه دیجیتال مارکتینگ تجربه ندارید، لازم است از یک شخص متخصص در این زمینه کمک بگیرید. در ادامه به چند نکته درباره راه‌ اندازی و مدیریت فروشگاه اینترنتی اشاره می کنیم.

برای راه انداری فروشگاه خود عجله نکنید.

یکی از اشتباهاتی که اکثر فروشگاه ‌های ناموفق انجام می ‌دهند، عجله در راه‌ اندازی و تبلیغ فروشگاه است. این که سایت فروشگاهی شما در ابتدا خیلی کامل نباشد طبیعی است. اما اگر بیش از حد ناقص باشد، نباید برای تبلیغات آن هزینه کنید. وقتی هنوز خیلی از محصولات در سایت شما وجود ندارند، پروسه خرید با مشکلاتی مواجه است و مشکلات جدی دیگری دارید، هزینه کردن روی تبلیغات به معنی هدر دادن پول است.

مقالات مرتبط  بازاریابی محتوا به زبان ساده

 روی کاربران تمرکز کنید

بدون شک یکی از چالش‌های اصلی در فروش اینترنتی و راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی، عدم امکان لمس محصول توسط کاربر است. خیلی از افراد هنوز به دلیل عدم امکان لمس محصول خرید خود را به صورت اینترنتی انجام نمی‌دهند و برخی دیگر با کمی نگرانی خرید می‌کنند.این مشکل در حال حاضر قابل حل نیست، اما می ‌توان با استفاده از تکنیک ‌هایی مانند توضیحات کامل در مورد محصول، عکس‌ها و ویدیوهای با کیفیت از محصول تا حدی این مشکل را رفع کرد و به کاربر کمک کرد تا جای ممکن با محصول واقعی ارتباط برقرار کند.

از شبکه‌ های اجتماعی استفاده کنید.

شبکه های اجتماعی قلب تپنده فروشگاه اینترنتی شما هستند. برای مثال، مدتی پیش یک فروشگاه اینترنتی را بررسی می‌ کردم و متوجه شدم بیش از ۵۰ درصد ترافیک این فروشگاه از طریق شبکه‌ اجتماعی اینستاگرام است. پس از بررسی حساب اینستاگرام این فروشگاه متوجه شدم که این فروشگاه به خوبی در اینستاگرام فعالیت داشته و مخاطبانی هدفمند دارد. برخی به شما توصیه می‌ کنند که مدیریت شبکه ‌های اجتماعی خود را به شخصی خارج از مجموعه خود بسپارید. این کار اشتباه است. حساب شما شبکه های‌ اجتماعی نماینده‌ کسب ‌و کار شماست. بهتر است مدیریت آن را به کسی بسپارید که آشنایی کافی با برند شما و سبک کاری شما داشته باشد.

چگونه فروشگاه اینترنتی بسازیم؟  سئو را فراموش نکنید.

از سئو غافل نشوید، مخصوصا وقتی بودجه تبلیغاتی شما خیلی بالا نیست. شما می‌ توانید از تکنیک‌ های مختلفی برای جذب ترافیک استفاده کنید. اولین توصیه ما به شما این است که با انجام تست‌ های کم هزینه و بررسی‌ های مختلف، بهترین شیوه جذب ترافیک را پیدا کنید. بهتر این است که راهی را پیدا کنید که بهترین بازخورد را برای شما داشته باشد.

مقالات مرتبط  راه اندازی نمایشگاه اتومبیل

توضیحات محصول بسیار اهمیت دارد.

یکی از مواردی که می‌ تواند به موفقیت فروشگاه شما کمک کند، توجه به محتوا است. این که چه محتوایی در فروشگاه قرار می‌ دهید به شدت اهمیت دارد. اما توضیحات نوشته شده برای محصولات چندین برابر مهمتر هستند. توضیحات محصول می‌ تواند به خرید یا عدم خرید یک محصول منجر شود. خودتان را در نظر بگیرید؛ وقتی برای خرید وارد یک سایت می شوید اولین چیزی که به آن توجه می کنید چیست.

توضیحات کامل و جامع درباره محصول که ببینید آیا آن محصول نیاز شما را برطرف خواهد کرد یا نه. نکات مهمی در توضیحات محصول وجود دارد که مهمترین آن ها، توجه به سوالات ذهنی کاربر است. باید با شناخت بهتر مخاطبان، متوجه شوید که چه سوالاتی در ذهن آن ها در مورد این محصول وجود دارد و سعی کنید که در توضیحات محصول به این سوالات پاسخ دهید.

‌ سایت فروشگاهی شما باید ریسپانسیو باشد

در عصر حاضر، درصد قابل توجهی از ترافیک وب‌ سایت ‌ها از طریق موبایل است. با این اوصاف، اگر وب‌ سایت شما روی موبایل نمایش درستی نداشته باشد و کاربر برای خرید از ‌سایت در حالت موبایل به مشکل بر بخورد، درصد قابل توجهی از مشتریان را از دست می دهید. در گذشته به علت این گه ترافکی که از سمت موبایل جذب می شود ناچیز بود، آن را نادیده می گرفتند. اما امروزه نادیده گرفتن ترافیک موبایل مساوی با شکست یک فروشگاه اینترنتی است.
آیا این مقاله مفید بود؟ به چه مقاله ای علاقه دارید که تا کنون در نیل‌شید قرار نگرفته است؟
با به اشتراک گذاشتن مطالب، به شناخته شدن نیل‌شید کمک کنید.

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.