نکات مهم درباره صفحه فرود
نکات مهم درباره صفحه فرود ، صفحهی فرود یا Landing Page، صفحه ای مستقل است که بازدید کننده پس از کلیک روی لینک مربوطه وارد آن می شود. صفحات فرود معمولا در کمپین های بازاریابی مورد استفاده قرار میگیرد که با هدفی مشخص برای یک پیشنهاد خاص طراحی می شود و با سایر صفحات سایت متفاوت است. ممکن است این صفحه برای ثبت نام، عضویت در خبرنامه، فروش ویژه، دانلود و …. طراحی شود.
نکاتی که باید در طراحی صفحات فرود رعایت شود، بسیار تاثیر گذار در بازخورد کاربران می باشد. دراین مقاله سعی کردیم برخی از این نکات را برای شما بازگو کنیم. با ما همراه شوید.
- در طراحی صفحات فرود بهتر است هیچ لینکی خارج از سایت قرار نگیرد. زیرا کاربر را از هدف اصلی دور می کند.
- صفحه فرود فقط برای دریافت اطلاعات یک طرفه از کاربران نیست بلکه به نوعی تبادل اطلاعات است. اگر شما فقط بخواهید اطلاعات دریافت کنید و هیچ چیز رایگان و ارزشمندی به کاربران هدیه ندهید، در این صورت آنها هم به احتمال زیاد همین موضع گیری را نسبت به شما خواهند داشت. باید در زمان ساخت صفحه فرود بستری فراهم شود تا کاربر از درج اطلاعات خود نترسند و محفوظ ماندن اطلاعات را حس کنند تا بتوانند بیشتر ترغیب به دادن اطلاعات خودشان به شکل صحیح باشند.
- یکی از بهترین راهکارها برای افزایش نرخ تبدیل و رسیدن به هدف در صفحه فرود، این است که تا میتوانید مراحل ثبت نام در زمان ساخت صفحه فرود، برای کاربران را کمتر، ساده و سریع کنید.
-
از محتوای کپی به هیچ عنوان استفاده نکنید
- پیام خود را تکرار کنید. ارتباط بین صفحه فرود و تکرار پیام روشی بی نظیر برای تاکید روی یک نکته کلیدی در تجارت شما است.
- خدماتی را به رایگان در اختیار کاربران قرار دهید. ارائه چیزی با ارزش به شکل رایگان برای برخی افراد شگفتآور است. انجام این کار در یک صفحه فرود می تواند انگیزه ای فوقالعاده برای کاربران ایجاد کند. با ارزش ترین سرمایه مدیران سایت مشتریان هستند نه محصولاتی که برای فروش دارد. پس باید توجه دو چندان به مشتریان خود داشته باشد.
- از اعداد و ارقام استفاده کنید. آیا میدانستید کاربران ۳۰۰ برابر کمتر از شما علاقه دارند که این مقاله را بخوانند؟ ارائه اعداد و ارقام می تواند راهکار بی نظیری برای جلب توجه مخاطب باشد. پس اضافه کردن یک آمار جذاب در صفحه هدف بسیار به نفع تجارت ماست.
- از ویدئو کلیپ ها استفاده نمائید. استفاده از ویدئو می تواند ابزار مناسبی برای جلب توجه و ترغیب کاربران به کلیک روی محتوای مربوطه باشد. زمان این ویدئو عاملی تعیین کننده است. ویدیو در صفحه فرود یک دید کلی و خوبی به کاربر می دهد. این نکته هم بسیار مهم است که به کمک ویدئوها، انتقال اطلاعات راحت تر می شود.
- به رنگ ها توجه ویژه ای داشته باشید. وقتی صحبت از صفحات فرود می شود، رنگ ها یکی از فاکتورهای اساسی برای انتقال پیام است. که می تواند تأثیر بسیاری بر موفقیت صفحه فرود داشته باشد.
-
احساسات مشتریان را تحریک کنید. تحریک احساسات مشتری، یکی از قدرتمندترین ابزارهایی است که می توانید به کمک آن بر تأثیرگذاری برند خود اضافه کنید.
- افزودن لوگوی برندها و شرکت های همکاری در صفحه فرود، یک روش عالی برای به نمایش گذاشتن متقاضیان معروف کسب و کار شماست. بسیاری از وب سایتها از این روش برای به رخ کشیدن پوشش های خبری درباره برند خود استفاده می نمایند.
- نظرات کاربران بسیار مورد توجه قرار می گیرد. بازاریابی دهان به دهان یکی از تأثیرگذارترین انواع بازاریابی ها می باشد. بخصوص اگر کاربران تجربه خریدهای اینترنتی خود را در رسانه های اجتماعی بازگو کنند. بنابراین، اگر چنین امتیازی دارید، حتما از آن در صفحه فرود خود استفاده کنید.
آیا این مقاله مفید بود؟ به چه مقاله ای علاقه دارید که تا کنون در نیلشید قرار نگرفته است؟
با به اشتراک گذاشتن مطالب، به شناخته شدن نیلشید کمک کنید.