مراحل ساخت یک رسانه اجتماعی موفق
مراحل ساخت یک رسانه اجتماعی موفق ؛ هر تجارتی، این اصل را می داند که رسانه های اجتماعی یکی از اساسی ترین بخش های تجارت آنلاین است. اگر می خواهید رسانه های اجتماعی را در برنامه های تجاری خود بگنجانید و با هم ادغام کنید اما نمی دانید این کار را از کجا آغاز کنید، به این ۶ مرحله توجه کنید:
به اجتماع گوش دهید و به عنوان یک انسان فعالیت کنید. قبل از شروع لازم نیست با سر در استخر رسانه های اجتماعی شیرجه بزنید! اهداف سازمان خود را تصور کنید، شما باید در ابتدا مشخص کنید که کدام یک از رسانه های اجتماعی بیشترین تاثیر را برای تجارت شما دارد. باید فعالیت های مخاطبان هدف را زیر نظر بگیرید. ببینید مخاطبان هدف شما بیشتر در چه فضاهایی فعالیت می کنند. محتوای رسانه اجتماعی شما برای افراد است نه لوگوها. باید دوستان و اعضای خانواده مشتریان خود را هم جذب محصولاتتان کنید. بنابراین شرکت شما باید در اکثر موارد مانند انسان عمل کند نه صرفا یک برند. اگر مثل ربات هر چند روز یک بار سر و کله تان پیدا شود پستی (آن هم عمومی) منتشر کنید و بعد هم صفحه را ببندید، اولین چیزی را که قربانی کرده اید نرخ تعامل با مخاطب است.
مراحل ساخت یک رسانه اجتماعی موفق
به هدف خود بنگرید و تمام تلاشتان روی شناخت رقبای خود باشد. قبل از شروع انتشار محتوا بر روی کانال های اجتماعی تان مطمئن شوید که می دانید با استفاده از آن کانال می توانید به هدف خود از طریق رسانه اجتماع برسید. آنالیز رقبا بسیار مهم است؛ قبل از این که شروع به برنامه ریزی کنید. هدف گذاری برنامه ریزی شده و ضعف رقبا به شما کمک می کند تا بدانید کجا و چگونه بر روی چه اهدافی تمرکز کنید.
مهم ترین خصوصیت شرکت شما چیست؟ اشتیاق مهم ترین دلیل استفاده از رسانه های اجتماعی است. اهمیتی ندارد که شما چه کسی هستید یا چه چیزی را می فروشید. خصوصیات و فواید محصولتان در ایجاد علاقه در مخاطب کافی نیست. چگونه می توانید به قلب مخاطبتان نفوذ کنید؟ شرکت دیزنی فقط فیلم نیست بلکه جادو است و همچنین شرکت اپل فقط تکنولوژی نیست بلکه نوآوری است. ویژگی خاص شرکت شما چیست؟ همیشه ارائه یک ارزش پیشنهادی خاص به مشتری یکی از مهمترین نکاتی است که باید در برنامه دیجیتال مارکتینگ خود در نظر داشته باشید.
محتوای مناسب در زمان مناسب. حالا که شما یک کانال برای انتشار رسانه خود پیدا کردید، باید بر روی آن تمرکز کنید، شما باید یک برنامه ریزی زمان بندی انجام دهید که بهترین عملکرد را برای انتشار مطالب مشخص کرده باشد.
به مخاطبان خود توجه کنید. هنگامی که برنامه زمانبندی انتشار خود را آماده کردید، نوبت این است که آن را پیاده سازی کنید. شما باید به یاد داشته باشید که توجه مخاطبان به رسانه های اجتماعی بسیار محدود است.
آیا این مقاله مفید بود؟ به چه مقاله ای علاقه دارید که تا کنون در نیلشید قرار نگرفته است؟
با به اشتراک گذاشتن مطالب، به شناخته شدن نیلشید کمک کنید.