راه اندازی کارگاه مبل سازی

راه اندازی کارگاه مبل سازی

یکی از مشاغل پرسود جامعه کنونی، شغل مبل سازی، تعمیرات مبل و  راه اندازی کارگاه مبل سازی می باشد که برای دستیابی موفقیت، قبل از شروع به کار باید درباره آن اطلاعات کسب کرد. در این مقاله، اطلاعاتی در مورد شغل مبل سازی، راه اندازی کارگاه مبل سازی و رسیدن به درآمد در این شغل را می خوانید.

معرفی این شغل

مبلمان به یکی از وسایل اصلی زندگی امروزه تبدیل شده و کمتر خانه ‌ای وجود دارد که مبل و صندلی راحتی در آن نباشد. این حضور پررنگ، به بیرون از منازل هم رسیده و ادارات و محیط‌های کاری هم دکوراسیون فضای خود را با مبلمان تکمیل می نمایند.

این شغل هم مانند اکثر مشاغل حرفه ای و خاص شرایط و اصول ویژه ای برای خودش دارد. به جرات می‌ توان گفت یکی از شغل ‌های پربازده است. فرایند راه اندازی کارگاه مبل سازی سه مرحله اصلی دارد: نجاری، رویه‌ کوبی و رنگ کردن. این سه مرحله به اضافه کارهای جانبی دیگر، بیشتر در یک مکان انجام می گردد. بعضی از واحدها به‌ طور اشتراکی دو یا سه کار را با هم انجام می ‌دهند. در ساختن مبلمان باید به مواردی مثل مدل‌ های روز، متراژ خانه، کیفیت و قیمت توجه کنیم.

شرایط کار راه اندازی کارگاه مبل سازی

ابزار لازم برای تولید، در درجه اول فضای مناسب و کافی است. از جمله مهمترین عوارض تولید انبوه به روش  سنتی کار کردن، افت کیفیت و هدر رفتن مواد اولیه است. تولید انبوه را باید به شیوه مدرن و ماشینی انجام داد. هزینه زمین و ماشین ‌آلات مورد نیاز (مانند دستگاه برش، پرس و دوخت) حدودا بین 13 تا 20 میلیون تومان می شود. این در حالی است که روش سنتی حداقل به 70 میلیون تومان نیاز دارد.

مقالات مرتبط  All In One افزونه سئوی وردپرس

فرایند-تولید-مبل-در-کارگاه

اوایل کارگاه ها فقط در حوالی یافت ‌آباد و اطراف کرج متمرکز بودند ولی اکنون الان در اطراف تهران پراکنده هستند. چوب، ماده اصلی ساخت مبلمان می باشد. تا چند سال پیش چوب از بازار داخلی تهیه می شده ولی چند سالی می شود که به خاطر طرح تنفس جنگل ‌ها، از خارج و از کشورهای همسایه به صورت الوار تامین می شود.

قیمت چوب باتوجه به نوع و کیفیت و نوسانات قیمت ارز، متغیر است. پارچه، ابزار تولیدی بعدی می باشد که این مورد نیز از کشورهای دیگر وارد می شود. به خاطر تعطیلی کارخانه ‌های نساجی، خرید از داخل ممکن نیست.

ماندگاری کارگاه شما

به علت سختی های موجود در این مسیر، ریسک راه اندازی کارگاه بالا رفته است. باید فرصتی با حمایت دولت ایجاد شود تا فعالان این حرفه فراری نشوند. تلفیق دانش، تجربه و جذب سرمایه‌ لازم و کافی در کنار مجهز بودن به فناوری روز می‌تواند به شکوفایی صنعت مبلمان کشور کمک بسزایی بکند.

مصرف کننده نهایی حرف اول را می زند

اول از همه، شما باید بدانید که مشتری شما مصرف کننده نهایی نیستند. مشتری شما فروشندگان و عرضه ‌کنندگان محصولات چوبی می باشند. همچنین باید از چگونگی فروش محصولات نیز اطلاع داشته باشید که بدانید بهتر است با چه افرادی همکاری کنیم. دست به کار شوید و برای کار خود تبلیغات کنید. برای تبلیغ، خود را محدود به محدوده کسب و کارتان نکنید. در تهران خیابان‌ هایی مانند حسن‌آباد، دلاوران، یافت ‌آباد و….. که فروشگاه های عرضه کننده محصولات چوبی وجود دارد، می‌توانید تبلیغات خود را انجام دهید.

مقالات مرتبط  اشتباهات رایج در کسب و کارهای کوچک

خوش قولی و انصاف را فراموش نکنید.

تمامی سفارش ‌دهندگان زمان دقیقی را برای تحویل گرفتن کالای خود در نظر دارند. بنابراین، شما باید توجه داشته باشید که زمان مشخصی را برای تحویل کالا تعیین کنید. اگر زمان تحویل دیرتر از زمان مورد نظر مشتری باشد، بدانید که یکی از مشتری های خود را از دست دادید. برخی سفارش دهندگان مبلغ بیشتری پرداخت می کنند تا محصول مورد نظر خود را دقیقا در زمان دلحواه تحویل بگیرند. زیرا این احتمال وجود دارد که آن ها به مشتری قول داده باشند و نمی خواهند نزد مشتریان خود بدقول شوند.

یادتان باشد برای سفارش دهندگان ثابت خود تخفیف در نظر بگیرید. این کار آن ها را تشویق به خرید از شما می کند. آن ها هم حتما در زمان‌ هایی مانند عید نوروز هوای شما را خواهند داشت. هرگزگ به این امید که که با تخفیف به مبلغ اصلی برسید مبلغ بالاتر از بازار به مشتری نگویید. این کار باعث نارضایتی مشتریان خواهد شد.

خوش قول ها انگشت شمارند.

این روزها، نزدیک به 99 درصد فروشگاه ‌ها به دنبال تولیدی‌ هایی هستند که خوش ‌قول باشند و محصولات ارزان ارائه بدهند. تولیدی ‌های زیادی در شهر تهران ایجاد شده اند، ولی تعداد بسیار اندکی از آن ها نظرات مصرف کننده و سلیقه آن ها پیش می روند. به همین جهت ممکن است بعد از تحویل کالا، محصول با سلیقه مصرف کننده به طور کامل در تضاد باشد. در نتیجه چنین اتفاقی، جنس عودت داده شده و ممکن است چندین ماه در انبار شما مانده و خاک بخورد. شاید هم هرگز دیگر فروش نرود.

مقالات مرتبط  نماد اعتماد الکترونيکی چيست؟

طرح‌ های متنوع ارائه دهید.

برخی سفارش ‌دهندگان، طرح مشخصی را به شما سفارش می دهند، اما اگر شما یک طراح در کارگاه تولیدی خود داشته باشید، با سرعت بیشتری مراحل رشد خود را طی می کنید. وجود یک طراح می ‌تواند کسب ‌و ‌کار شما را دگرگون کند و سهم بازار شما را یکدفعه مقدار قابل توجهی افزایش دهد. ممکن است در چند ماه اول نیاز وجود یک طراح حس نشود، اما بعد از چند ماه فعالیت و همچنین مشاهده برخی طرح ‌های آماده مبل و میز نهارخوری حسابی شلوغ می شوید. سعی ‌کنید حتما در کارگاه خود، روی محصولی اختصاصی کار کنید. برای مثال، آنقدر سفارش مبلمان بگیرید تا در تولید این کالاها نامتان بر سر زبان ها بیوفتد.

حداقل نیروی های مورد نیاز برای راه اندازی کارگاه مبل سازی ، 10 نفر می باشد. هفت یا هشت نفر در قسمت فنی و اجرایی، یک یا دو نفر در قسمت بازاریابی و یک نفر در قسمت طراحی. به کارگاه خود به عنوان یک سازمان بنگرید. و برای تمامی قسمت های آن قانون وضع کنید. یکی از قوانین قابل طرح، ساعت کاری مشخص است. که می توانید برای سازمان خود در نظر بگیرید تا کارمندان شما سر یک زمان مشخص به محل کار خود برسند. قانون بعدی، استفاده از لوازم ایمنی در حین انجام کار باشد.

آیا این مقاله مفید بود؟ به چه مقاله ای علاقه دارید که تا کنون در نیل‌شید قرار نگرفته است؟
با به اشتراک گذاشتن مطالب، به شناخته شدن نیل‌شید کمک کنید.

admin 27 آبان 1399 0 دیدگاه
دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.