10 تا از مواردی که باید در سئوی محتوای خود رعایت کنید
دلایل اهمیت سئوی محتوا

دلایل اهمیت سئوی محتوا

دلایل اهمیت سئوی محتوا . در مقاله قبل، به طور کامل درباره رتبه بندی پست های وبلاگی توضیحاتی دادیم. همچنین درباره 10 نکته در مورد اینکه چگونه سئو را در نوشتار خود بگنجانید نیز به اختصار صحبت کردیم. دانستن این ده مورد تمام راه نیست. شما با کمک این ده مورد می توانید سئوی سایت خود را بهبود بخشید و در موتورهای جستجو رتبه بهتری کسب کنید. در این مقاله، می خواهیم به طور کامل درباره این 10 نکته توضیح دهیم. پس با ما همراه شوید.

نکته: رتبه شما به کیفیت محتوایی که تولید می کنید نیز بستگی دارد.

  1. با تحقیق کلمات کلیدی شروع کنید.

تخمین زده می شود که گوگل بیش از 70000 عبارت جستجو را در ثانیه پردازش می کند. حیرت آور، درست است؟

اگر می خواهید از شلوغی SERP بکاهید و از رقبای خود پیشی بگیرید، باید کلمات کلیدی و عباراتی که مشتریان بالقوه شما جستجو می کنند را هدف قرار دهید. در غیر این صورت، چگونه آنها محتوا و وب سایت شما را پیدا خواهند کرد؟

با ابزار تحقیق کلمات کلیدی شروع کنید. سایت‌هایی مانند Ahrefs و Google Keyword Planner جزئیاتی را در مورد آنچه کاربران جستجو می‌کنند و میزان محبوبیت آن ها به شما ارائه می ‌دهند.

Google Trends همچنین می تواند به شما نشان دهد که چه کلمات کلیدی در هر زمان معین محبوب هستند. اگر می بینید که جستجوها در طول زمان برای یک کلمه کلیدی خاص به طور پیوسته کاهش می یابد، می دانید که احتمالاً این کلمه کلیدی مناسبی برای هدف بازاریابی شما نیست. برعکس در مورد روندهای رو به رشد صادق است.

اگر ایده‌های کلیدواژه‌تان کم است، از رقابت خود الهام بگیرید. از ابزارهای هوش رقابتی استفاده کنید تا ببینید دامنه آنها در حال حاضر برای چه کلمات کلیدی رتبه بندی می شود. اگر این کلمات کلیدی مربوط به کسب و کار شما هستند، از آنها نیز استفاده کنید.

با این حال، به خاطر داشته باشید که واضح ترین کلمات کلیدی همیشه با استراتژی شما همخوانی ندارند. علاوه بر این، کلمات کلیدی تمرکز شما در طول زمان با تغییر روندها، تغییر اصطلاحات یا رشد خط محصول/خدمات شما تغییر می‌کنند.

حتماً به صورت دوره ‌ای تحقیقات کلمات کلیدی را انجام دهید تا مطمئن شوید که همچنان بر روی کلمات کلیدی مناسب برای مخاطبان هدف خود تمرکز می‌کنید و فرصت‌های رتبه‌بندی حیاتی را از دست نمی‌دهید.

  1. از سرفصل ها به نفع خود استفاده کنید.

هدرها به خزنده ‌های Google کمک می ‌کنند تا پست وبلاگ شما و بخش ‌های درون آن را درک کنند.

مقالات مرتبط  خان هشتم یا سئو

به خزنده ها به عنوان خوانندگانی نگاه کنید که در حال بررسی وبلاگ شما هستند. آنها می خواهند یک نمای کلی از آنچه که مقاله شما پوشش خواهد داد را درک کنند. مهم ترین سرفصل که مورد بررسی قرار می گیرد، H1 شماست. سپس H2، H3 و H4 که به موضوعات فرعی داخل محتوا می پردازند، بررسی می شوند.

بنابراین، عنوان فرعی شما باید محتوای موجود در بدنه را منعکس کند و شامل کلمات کلیدی با هدف بالا باشد. هنگامی که از کلمات کلیدی مناسب استفاده می کنید، به این معنی که مخاطبان هدف شما از آنها استفاده می کنند، شانس بسیار بیشتری برای رتبه بندی در SERP خواهید داشت.

چرا سئوی محتوای سایت اهمیت دارد

دلایل اهمیت سئوی محتوا

  1. برای انسان بنویسید نه موتورهای جستجو.

با تمام این دستورالعمل های سئو، می توان به راحتی فراموش کرد که وقتی کاربر در گوگل جستجو می کند، به دنبال پاسخ است. بهترین راه برای بهبود شانس رتبه ‌بندی، نوشتن پست ‌های وبلاگ با کیفیت بالا است.

شبیه چیه؟ پاسخ‌های کامل، بخش‌های قابل اسکن، سرفصل ‌های فرعی سازمان ‌یافته، و کمک ‌های بصری. همچنین مهم است که موضوعاتی را انتخاب کنید که با مشتریان بالقوه شما مرتبط باشد.

  1. کلمات کلیدی را در توضیحات متا بگنجانید.

آیا توضیحات متا را به پست خود اضافه می کنید؟ اگر پاسخ شما “خیر” است، احتمالا به پست خود بیشترین رتبه ممکن را نمی دهید. بیایید به دلیل اهمیت آنها بپردازیم.

توضیحات متا، حوزه دیگری است که گوگل برای تعیین رتبه بندی جستجو می خزند. توضیحات متا، توضیحات یک تا سه جمله ای هستند که در زیر عنوان یک نتیجه پیدا خواهید کرد. از توضیحات متا برای خلاصه کردن آنچه در مورد پست شما است استفاده کنید و به یاد داشته باشید:

  • آن را کوتاه نگه دارید.
  • از یک تا دو کلمه کلیدی استفاده کنید.
  • آن را قانع کننده کنید. قرار است پست های دیگری مشابه پست شما وجود داشته باشد، بنابراین باید تلاش کنید که توضیحات شما بالاتر از بقیه قرار بگیرد.
  • اکثر سیستم ‌های مدیریت محتوا دارای جعبه ‌های توضیحات متا هستند، بنابراین احتمالاً برای استفاده از این عملکرد نیازی به جستجو ندارید. برای مثال افزونه یواست در وردپرس این امکان را برای شما فراهم می کند.
  1. متن جایگزین را به تصاویر اضافه کنید.

برای هر تصویری که به پست خود اضافه می کنید، متن جایگزین قرار دهید. متن جایگزین، آنچه را که در عکس اتفاق می ‌افتد توصیف می‌کند و به Google (و همچنین افرادی که دارای اختلال بینایی هستند) کمک می‌کند تا بفهمند چرا عکس در پست شما قرار دارد.
گوگل توانایی تجزیه و تحلیل عکس را ندارد و از روی متن جایگزین تشخیص می دهد که عکس شما مربوط به چیست.

مقالات مرتبط  چرا سایت باید سئو بشه

به عنوان مثال، فرض کنید مقاله شما در مورد رویدادهای مجازی است و شما تصویر زیر را وارد کرده اید:

متن جایگزین باید چیزی شبیه این باشد: “مرد تاجری که در یک رویداد مجازی شرکت می کند، پشت میز می نشیند در حالی که یک خودکار در دست دارد.”
این جمله توصیفی است و شامل کلیدواژه اصلی “رویداد مجازی” است. بنابراین، حتی اگر واقعیت این باشد که این یک تصویر استوک است، می‌توانید روایتی ایجاد کنید که با پست وبلاگ خود همسو باشد.

  1. پیوند به وب سایت های معتبر.

از پیوند خارجی نترسید. پیوند به وب سایت های معتبر نه تنها به خوانندگان وبلاگ مطالب خواندنی بیشتری برای گسترش دانش آنها ارائه می دهد، بلکه به موتورهای جستجو نشان می دهد که شما تحقیق خود را انجام داده اید.

هیچ چیز مانند آمارهای تحقیقاتی وب سایت های تأثیرگذار، یک پست وبلاگ را تقویت نمی کند. آمار متقاعد کننده به شما کمک می کند تا استدلال قانع کننده و ملموس تری بسازید. این کار به شما کمک می کند اعتماد خوانندگان خود را جلب کنید.

  1. به دنبال پست های طولانی تر باشید.

در عصری که بازه‌ های توجه کوتاه وجود دارد، اشتباه است فکر ‌کنید پست ‌های کوتاه‌تر طرفداران بیشتری دارد. در واقع، موتورهای جستجو پست های طولانی تر را ترجیح می دهند.

هر چه محتوای بیشتری در صفحه باشد، موتورهای جستجو سرنخ بیشتری دارند تا بفهمند وبلاگ شما در مورد چیست. در HubSpot متوجه شدیم که طول ایده آل بین 2100 تا 2400 کلمه است.

نقطه ضعف وبلاگ های طولانی تر این است که ممکن است خوانندگان از خواندن محتوا خسته شوند. یکی از راه ‌های مبارزه با آن، تقسیم کردن محتوای خود به تکه‌هایی با اندازه کوچک است.

یک جمله طولانی را به دو قسمت تبدیل کنید و پاراگراف های خود را سه جمله یا کمتر نگه دارید. ایجاد لیست را فراموش نکنید (bullets). آنها  بسیار جلب توجه می کنند، به خصوص در دستگاه های تلفن همراه.

دلایل اهمیت سئوی محتوا

  1. به سایر پست های سایت خود پیوند دهید.

پیوند دادن به صفحات یا پست های دیگر سایت شما، به موتورهای جستجو کمک می کند تا یک نقشه سایت دقیق ایجاد کنند. همچنین به مخاطبان شما کمک می کند تا محتوای شما را بیشتر کشف کنند و شما را به عنوان یک منبع اطلاعاتی قابل اعتماد و معتبر بشناسند.

مقالات مرتبط  چگونه بک لینک رایگان ایجاد کنیم؟

در سمت کاربر، پیوندهای داخلی به سایر محتوای ارزشمند، خوانندگان را برای مدت طولانی ‌تری در سایت شما نگه می‌ دارد، نرخ پرش را کاهش می ‌دهد و پتانسیل شما را برای تبدیل افزایش می ‌دهد.

هنگام پیوند دادن به هر صفحه در وب سایت خود یا حتی منابع خارجی، از زبان طبیعی برای متن لنگر خود استفاده کنید. از استفاده از هرزنامه یا فراخوان‌های عمومی، مانند «لپ‌تاپ‌های ارزان قیمت با رتبه برتر» یا «اینجا را کلیک کنید» اجتناب کنید.

درعوض، از کلمات کلیدی توصیفی استفاده کنید که به خوانندگان این حس را بدهد که وقتی روی لینک کلیک می‌کنند، چه چیزی را پیدا می‌کنند، مانند «دانلود راهنمای SEO خود».

هرگز پیوندها را به صفحات وب برتر، محصولات برجسته یا اقلام تخفیف دار خود به اجبار وارد نکنید. پیوندهایی را اضافه کنید که نکات مطرح شده در پست های شما را تقویت می کند و به طور طبیعی با موضوع مرتبط است.

  1. فشرده سازی تصاویر برای سرعت بارگذاری سریع صفحه.

گوگل به صفحات با سرعت بارگذاری سریع پاداش می دهد. زیرا تجربه کاربر را بهبود می بخشد. یکی از عوامل اصلی تاخیر صفحه، تصاویر بزرگ و سنگین است. اگر چندین تصویر در پست خود دارید و هر کدام بیش از 100 کیلوبایت است، می تواند به شدت بر سرعت صفحه شما تأثیر بگذارد.

  1. یک استراتژی لینک سازی طراحی کنید.

ساخت لینک برای رتبه بندی جستجوی شما بسیار مهم است. چرا؟ به نتایج جستجو مانند رقابتی فکر کنید که در آن برندگان بیشترین رای را کسب می کنند. هر صفحه وبی که به شما لینک می دهد، رای برای وب سایت شما محسوب می شود که باعث می شود محتوای شما از نظر گوگل قابل اعتمادتر باشد. به نوبه خود، این باعث می شود که در رتبه بندی بالاتر بروید.

بنابراین، خوب است که پست‌هایی بنویسید که سایر وب‌ سایت‌ها یا نشریات بخواهند در پست ‌های خود پیوند دهند. برای اینکه پست وبلاگ وب سایت خود را پیوند پذیرتر کنید، دارایی های با ارزش مانند داده های اصلی و رهبری فکری را در پست های خود بگنجانید.

انجام مصاحبه با کارشناسان یکی دیگر از راه های موثر برای هدایت ترافیک به وب سایت شما است.
این مقاله، تکمیل کننده مقاله رتبه بندی پست های وبلاگی می باشد. از همراهی شما با نیلشید سپاسگزاریم

admin ۶ اسفند ۱۴۰۰ 0 دیدگاه
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها