خصوصیات محتوای ایمیل مارکتینگ

خصوصیات محتوای ایمیل مارکتینگ

خصوصیات محتوای ایمیل مارکتینگ ؛ تولید محتوای ایمیل مارکتینگ با تولید محتوا در سایت فرق دارد. همه ما می دانیم که بازاریابی از طریق ارسال ایمیل چه مزایایی دارد و چه تاثیری بر فروش ما می گذارد. در اصل، به اهمیتی که دارد پی برده ایم و در حال حاضر تنها کار قابل انجام این است که روی تولید محتوای ایمیل مارکتینگ کاربرپسند دقت کنیم .

تکنیک های تولید محتوای مناسب ایمیل مارکتینگ

  • نوشتن عنوانی جذاب
  • خوشامد گویی به مخاطب
  • تمرکز روی مهم ترین بخش یعنی پاراگراف اول
  • استفاده از جملات دعوت برای کلیک روی لینک
  • ایجاد ارتباط با مخاطب
  • سپاس گذاری
  • اطلاعات شرکت ارسال کننده ایمیل
  • امکان لغو عضویت

نوشتن عنوانی جذاب

عنوان یک نوشته کوچک ترین بخش یک نوشته به شمار می آید، اما مهم ترین بخش هر نوشته عنوان است. یک شروع خوب با یک عنوان خوب ممکن می شود. در نوشتن عنوان باید به درستی فکر کرد. عنوان را به گونه ای بنویسید که پیشنهادی غیر قابل رد کردن برای مخاطبین شما باشد. به مثال زیر توجه کنید:

مثلا شما یک وب سایت خبری دارید و قصد دارید که برای کاربران خود با ایمیل، خبر نامه ارسال کنید.  اگر نامه های ارسالی شما واقعا خبرنامه هستند، پس ایمیل‌ هایی جذاب با محتوای بسیار مناسب برای مخاطبین تهیه کنید و مثلا با عناوین خاص و چشمگیر آن را به مخاطبین خودتان ارسال کنید.

اگر از این نوع عناوین استفاده کنید و به جای خبرنامه کاربران سایت شما فقط خبرهای تجاری سایت را دریافت کنند، باعث می‌ شود که اعتماد مخاطبین کم کم نسبت به شما کم شود و از بین برود و دیگر ایمیل های ارسالی از طرف شما را باز نکنند.

مقالات مرتبط  نکات بازاریابی محتوا از نظر سئو

ـولید-محتوا-برای-ایمیل-مارکتینگ

خوشامدگویی به مخاطب

طبق بررسی های به عمل آمده، تاثیرگذارترین بخش محتوای ایمیل مارکتینگ، خط اول پاراگراف اول است. در اصل، دقیقا همان جایی که شما به مخاطبان خوشامدگویی می کنید. اگر ایمیل های پیشتاز را دیده باشید، درمی یابید که آن ها کاملا شخصی سازی شده اند. منظور این است که زمانی که کاربران عضو سایت شما می‌ شوند، نام و نام خانوادگی خود را در اختیار شما می گذارد. پس زمانی که ایمیلی ارسال می‌ کنید، سیستم به صورت خودکار در محلی که در ایمیل تعیین شده، نام و نام خانوادگی کاربر را قرار می دهد.

در این شرایط کاربر ارتباط مناسب تری با ایمیل برقرار می‌ کند و فکر می‌ کند ایمیل دقیقا برای او ارسال شده است. این موضوع را جدی بگیرید زیرا طبق آمارهای به عمل آمده مشخص شده که بیشترین نرخ کلیک برای ایمیل هایی است که به صورت شخصی ارسال شده اند. اما اگر نام آن ها را نداشتید نگران نباشید از شیوه زیر استفاده کنید :

  1. دوست گرامی پیشتاز
  2. کاربر گرامی پیشتاز

استفاده از جملات دعوت برای کلیک کردن روی لینک

محتوای ایمیل مارکتینگ زمانی موفق عمل می کند که به کاربر این موضوع را برساند که می تواند خواسته او را بر طرف کند. هدف ما از انجام ایمیل مارکتینگ این است که مخاطب را به سایت خود متصل کنیم. پس محتوای ایمیل مارکتینگ نباید خیلی کامل باشد. سعی کنید تا محتوای ایمیل مارکتینگ شما طوری باشد که نیاز کاربر را کامل برطرف نکند و او را به سمت سایت سوق دهد. این کار به دلایل زیر باید انجام شود:

مقالات مرتبط  داربست فلزی چیست

دلیل اول

برای این که یک ایمیلی کم حجم ارسال کنید، باید محتوا خلاصه و جذاب باشد. زیرا اکثر کاربران برای چک کردن ایمیل های خود از تلفن همراه استفاده می کنند. اگر حجم ایمیل ارسالی زیاد باشد، کاربر دیگر محتوای شما را نمی خواند

دلیل دوم

محتوای ایمیل مارکتینگ خود را طوری بنویسید که امکان کلیک بر روی آن برای مخاطب فراهم باشد. و این که نرخ کلیک بر روی محتوای خود را بررسی کنید

آیا این مقاله مفید بود؟ به چه مقاله ای علاقه دارید که تا کنون در نیل‌شید قرار نگرفته است؟
با به اشتراک گذاشتن مطالب، به شناخته شدن نیل‌شید کمک کنید.

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.