تاثیر طراحی در ایمیل مارکتینگ
تاثیر طراحی در ایمیل مارکتینگ ؛ قطعا شما هم با ایمیل هایی که ظاهر نامناسبی داشتند مواجه شدید. به عنوان مثال، ایمیل هایی با ۲ صفحه محتوا یا دارای فونتی نامناسب که خوانایی پایینی دارد. حتی نداشتن عکس در محتوای ایمیل تبلیغاتی، حس خوبی به کاربران القا نمی کند. پس با توجه به این موارد به تاثیر طراحی پی می بریم.
مراحل مهم طراحی در ایمیل مارکتینگ
- جلب توجه
- ایجاد ذهنیت
- انجام عمل
برای گرفتن بیشترین تاثیر باید این سه موضوع در ایمیل استفاده کنیم .
جلب توجه
برای شروع کار، می توانید از رنگی گرم و جذاب و عکسی اعجاب انگیز که با هم به شدت همخوانی دارند استفاده کنید و نگاه کاربران را به سوی خود جلب کنید. در ادامه می توانید با طرح سوالی کوتاه و کمی توضیح کاربران را مشتاق به خواند ایمیل ارسالی از طرف شما بکنید. طوری که مخاطب احساس کند ایمیل ارسالی بسیار مفید است و از خواندن آن مطالبی یاد می گیرد یا نیازش برطرف می شود.
ایجاد ذهنیت
در ایمیل مارکتینگ ما به دنبال تحقق هدف خود هستیم. یعنی هدف مشخصی را دنبال می کنیم و در تلاشیم که مشتری را به سمت هدف بکشانیم. ما باید در ایمیل مارکتینگ این سه هدف را بگنجانیم. نترسید! اگر ایمیلی نتوانسته توجه هرچه بیشتر مشتریان را به هدف ما جلب کند، مشکل از هدف ما نبوده است و این مشکل، در طراحی ما است.
انجام عمل
باید دقت داشته باشید که برای جلب توجه از مطالب با حجم بالا و یا عکس های زیاد استفاده نفرمایید. بهتر است ایمیل شما این ویژگی ها را داشته باشد :
- نوشته هایی با حجم کم.
- حداقل یک تصویر در محتوا .
- استفاده از تم های مشخص.
- دارای لینک ها و درخواست های مشخص.
ایمیل مارکتینگ، پروسه زمانبر ولی پربازده
حتما تا کنون متوجه شدید که عنوان را باید چگونه انتخاب کنید. باید این را در نظر داشته باشید که ایمیل مارکتینگ یک پروسه زمانبر است و در همان ابتدای کار انتظار فروش عالی را نداشته باشید. اما می توانید سرعت این پروسه را کنترل کنید. مثلا می توانید برای سرعت بخشیدن به این پروسه از تخفیفاتی استفاده کنید یا در ابتدای کار برخی محصولان را هدیه دهید. سوالی که پیش می آید این است فایده این کار چیست؟
باید به شما بگوییم با این کار مخاطبان و کاربران زیادی مشتاق دریافت ایمیل های شما می شوند. این پروسه زمان بر، بازدهی بالایی دارد. با ما همراه باشید تا در ادامه چند تکنیک برای انتخاب عنوان برایتان شرح دهیم.
تکنیک های انتخاب عنوان
- ایجاد حالت اورژانسی در مخاطب
- قرار دادن اطلاعات مهم در ابتدا
- آزمون تقسیمی
ایجاد حالت اورژانسی در مخاطب
سعی کنید در ایمیلتان مدت زمانی تعیین کنید. این باعث می شود که کاربر در آن زمان تعیین شده ایمیل را باز کند و آن را مطالعه کند. پس میتوانید با این کار احتمال باز شدن ایمیل هایتتان را بالا ببرید.
قرار دادن اطلاعات مهم در ابتدا
عنوان باید کوتاه باشد اما باید حاوی اطلاعاتی باشد که مهم و جذاب است. طوری که کاربر راغب شود که ایمیل را باز کند . این امکان وجود دارد که در ابتدای کار کمی انتخاب عنوان برایتان سخت باشد که می توانید از عناوین روزنامه ها و مجلات کمک بگیرید.
آزمون تقسیمی
برای بهترین شدن هنر عنوان نویسی خودتان راه های مختلف را امتحان بکنید. به این صورت که کاربران خود را به چند گروه تقسیم کنید و ایمیل را با عنوان های مختلف به گروه ها ارسال کنید. نتایج را با هم مقایسه کنید و ببینید کدام راه نتیجه بهتری دشته است.
آیا این مقاله مفید بود؟ به چه مقاله ای علاقه دارید که تا کنون در نیلشید قرار نگرفته است؟
با به اشتراک گذاشتن مطالب، به شناخته شدن نیلشید کمک کنید.