اهداف ایمیل مارکتینگ

اهداف ایمیل مارکتینگ

اهداف ایمیل مارکتینگ چیست ؟ از آن جایی که کسب و کار ها اینترنتی شدند، پس تبلیغات برای افزایش فروش نیز باید اینترنتی شود.

محتوای ایمیل مارکتینگ

ابتدا چند نکته کوتاه درباره محتوای ایمیل مارکتینگ برایتان شرح می دهیم و بعد به اهداف آن می پردازیم:

  1. هنگام ورود و عضویت کاربران جدید در خبرنامه شما، یک پیغام خوشامد گویی برای آن ها ارسال بفرمایید. حتی توصیه می کنیم که به کاربر توضیح دهید که وب سایت شما کاری انجام می دهد و چه مطالبی در آن گذاشته می شود.
  2. برای پیشنهادات ویژه، فروش‌ های مناسبتی و تخفیف‌ های ویژه و جدیدتان می‌ توانید برای آن‌ ها ایمیل ارسال کنید و به وب سایت دعوتشان کنید .
  3. اگر محتوایی برای دانلود روی سایت خود قرار داده اید، سعی کنید بعد از این که کاربران آن را دانلود کردند، یک ایمیل تشکر برای آن‌ ها بفرستید و حتی محتواهای مشابهی هم برای دانلود به او پیشنهاد دهید .

از ایمیل مارکتینگ برای پرورش و حفظ سرنخ ها استفاده می شود نه برای بدست آوردن سر نخ جدید.

اهداف

برخی از اهداف آن و دیگر روش های دیجیتال مارکتینگ شبیه به هم هستند و بعضی از آن ها متفاوت و اختصاصی می باشند .

  1. معرفی برند تجاری به شیوه ای خاص
  2. افزایش ارتباط موثر با مشتریان و علاقمندان
  3. افزایش کاربران و مشتریان با ارسال ایمیل
  4. تداوم در فروش و وفاداری مشتریان به برند تجاری
  5. تبلیغ دیگر کمپانی‌ های شریک و دیگر برندهای خود ما
  6. ارائه ی محتوایی مفید
  7. تولید و طراحی آگهی
  8. تقویت روابط
  9. افزایش ترافیک سایت
مقالات مرتبط  نکات مهم درباره صفحه فرود

درباره-اهداف-ایمیل-مارکتینگ-چه-می-دانید

قوانین ایمیل مارکتینگ

قطعا هر راه و روشی برای کار در دنیای دیجیتال، قوانین و مقررات خاص خودش را دارد که ایمیل مارکتینگ نیز از این قاعده مستثنی نیست. در زیر، قوانین مربوط به این نوع بازاریابی آورده شده است. پس با ما همراه باشید.

بازبینی لیست آدرس های ایمیل

اولین قدم در ایمیل مارکتینگ، داشتن لیستی از آدرس ایمیل ها می باشد. مهم ترین نکته برای این کار، این است که آیا لیست موجود، همان افرادی هستند که شما برای کسب و کار خود به آن نیاز دارید؟ آیا این افراد از محصولات و خدمات شما استقبال می کنند؟ آیا به ایمیل های ارسالی از طرف شما توجهی می کنند؟ همچنین برای مشتریان خود در این روش باید امکان لغو عضویت در نظر بگیرید. افرادی که پیام های شما را باز نمی کنند را حذف کنید.

ارسال ایمیل در اوقات فراغت مردم اما تظاهر به صمیمیت ممنوع

طبق بررسی های انجام شده، مردم در اوقات فراغت بیشتر ایمیل های خود را چک می کنند. استفاده از عبارات کلیشه ای ممنوع. این کار صادقانه نیست و حس خوبی به مخاطب نمی دهد.

عنوان کوتاه و مرتبط، کلی گویی نکنید و دقیق باشید

عنوان یک ایمیل اولین چیزی است که مخاطبان می بینند. در واقع، عنوان ارتباط تنگاتنگی با باز و خوانده شدن یک ایمیل دارد. در محتوای ایمیل خود از عبارات تکراری استفاده نکنید و به طور کلی توضیح ندهید. بگذارید کاربران متوجه شوند شما در چه زمینه ای فعالیت می کنید.

از اسم کوچک دریافت کننده استفاده کنید

اگر برای کسب و کاری که به رسمیت اهمیت می دهد بازاریابی نمی کنید، پس در عنوان ایمیل از عناوینی مانند جناب آقای یا سرکار خانم و کلماتی مثل عزیز استفاده نکنید. کمی دوستانه رفتار کنید.

مقالات مرتبط  چگونه بک لینک رایگان ایجاد کنیم؟

منحصربه فرد بودن خود را نشان دهید اما خودستایی نکنید

محتوای ایمیل شما باید به گونه ای باشد که در مخاطب حس ارزش ایجاد کند. در واقع باید به گونه ای بنویسید که برای مخاطب، جالب و جذاب باشد . شما برای افرادی ایمیل ارسال می کنید که شناختی از شما ندارند پس جوری رفتار نکنید که آن ها فکر کنند شما خودشیفته هستید و یا برای فریب آنها از خود تعریف میکنید.

استفاده از عبارات مخفف و کلمات فنی ممنوع

شما برای افراد خانواده یا دوستان خود نمی نویسید پس کمی رسمی تر بنویسید و از کلمات فنی که هر کسی در آن زمینه اطلاعاتی ندارد استفاده نکنید.

یک سوال بله خیر بپرسید

برای آغاز گفتگو با کاربران می توانید از یک سوال آن هم کوتاه که وقت کاربران گرفته نشود بپرسید. این اولین گام برای برقراری ارتباط با کاربران و مشتریان شماست.

آیا این مقاله مفید بود؟ به چه مقاله ای علاقه دارید که تا کنون در نیل‌شید قرار نگرفته است؟
با به اشتراک گذاشتن مطالب، به شناخته شدن نیل‌شید کمک کنید.

admin ۲۷ مهر ۱۳۹۹ 0 دیدگاه
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها